Salam Pengenalan

Salam buat semua..Tiada apa yang istimewa tentang blog ini..Sekadar ingin berkongsi minat dan maklumat buat penggemar aktiviti luar macam aku ni...Tiade yang dalam rumah mahu pun yang dalam kelambu...hanye yang di luar rumah dan luar kelambu sahaje adenye...

Sunday, February 7, 2010

XPDC Simpang Pulai-Cameron Highlands-Gua Musang


Gile punye olang....
XPDC Simpang Pulai-Cameron Hghlands-Gua Musang...Memang jerih dan memberikan kepuasan...Tak ingat sape punye idea gile ni...Tapi...Jelasnye ia memberikan kepuasan kepada semue yang kayuh mase tu...
Dari Simpang Pulai pastinye semua yang pernah melalui jalan tersebut maklum...Sepanjang laluan adalah mendaki..Satu hari suntuk kami berkayuh..Yang seronoknye laluan ni makin tinggi mendaki makin sejuk walaupun letih....Berape banyak bukit pun tak terbilang dah...habis kayuh hari pertame rehat di Tapak Perkhemahan Jabatan Hutan CH, Sg. Pauh..Malamnye semuae pakat keluorkan minyak urut....Malan tu ade satu group tanye..."Abang2 semue ni nak pegi kayuh ke mane...?" Bangge j dan selembe je kami jawab ,"Nak kayuh ke Gua Musang"..Bukan main eksen walaupun urat semua dah bengkak dek penangan bukit dari Simpang Pulai ke CH...
Hari kedue kami start dari Blue Valley-Gua Musang..Punye best sangat turun bukit sambil teketor kepale lutut..Mane tidaknye..Beskal boleh turun capai kelajuan 80km walaupun tak kayuh...Nak brek dah terlambat...Twakal je le....Kami rehat di Pos Brooke...
Lepas Pos Brooke tiade maaf bagi mu..Bukit....Mak aaiiihhhh..Sampai menyampah tengok..Hubungan terputus langsung...Tak ade talian hayat langsung...(Tipon tak bboleh pakai)..Kalau yang berhajat nak ikut laluan tu bawak le radio untuk perhubungan....
Start kayuh 8.00 pagi sampai ke Gua Musang kul 5.00 ptg dalam keadaan semue dah nak koma....Serik ke.....? Idak aaaiiihhhh....


Mobile..

No comments:

Post a Comment