Salam Pengenalan

Salam buat semua..Tiada apa yang istimewa tentang blog ini..Sekadar ingin berkongsi minat dan maklumat buat penggemar aktiviti luar macam aku ni...Tiade yang dalam rumah mahu pun yang dalam kelambu...hanye yang di luar rumah dan luar kelambu sahaje adenye...

Tuesday, January 26, 2010

HOBI BARU

Sekolah aku tu, chegu-cheginye ghajen bebeno buat macam-macam xtbt. Aku ingat lagi, masuk je GB yang bernama Rosli tu, macam-macam xtbt timboi kat sekolah aku. Kebetulan semua oghang ade minat.

Mule-mule dulu, dok giler main pingpong. Pastu, gile main boling. Mase tu, beso juge le modei deme (aku sikit je ler.. heheheh) kene bawok keluor. Karaoke ngan lawatan tu, jangan kate le. Aghi keluarge tu memang semedang le. Laghat ngan tak laghat je nak join.

Tahun 2009, setahun aku takde kat sekolah tu. Ghope-ghopenye deme ade hobi baghu. Hobi tu bukan baghu sebenornye. Doh ghamei oghang lain yang buat. Cumenye baghu je jadi ikutan kengkawan aku tu. Tapi, otai soghang tu yang bernama “CASTELO” tu memang dah lame buat keghoje ni. Aku memang salute kat dia.

Jadinye tahun 2010 ni, bile aku balik semula ke sekolah ni, aku telah dighacun oleh deme untuk join xtbt ni. Ngayuh besika. Takde ape yang peliknye kan? Aku memole maleh juge, tapi sebab nak berkawan punye pasei, aku join juge ler. Aku takde besika, jadi otai sudi bagi aku pinjam besika dia. Nak bagi aku stim katenye.














32 tahun aku hidup, inilah gambo pertama aku di Jambeso

Pada 22 Januari yang lalu, maka aku pun terjebak dengan kayuhan pertama iaitu “Friday Nite Ride”. Aku yang baru nak belajor ngayuh ni, di bawak deme ke satu perjalanan yang agak jauh. Dah tu, ngayuh malam pulak. Berbekalkan besika yang dipinjamkan oleh Otai, topi yang dipinjamkan oleh Chegu Yan, maka dapat le aku berkayuh malam tu.

Bermula jam 9.20 malam daghi Padang Changkat, menuju ke Kaghei melalui Kote Lame Kanan. Daghi Kaghei, nyebeghang Gotak Keghetapi menuju ke Lubok Meghobo. Lubuk Meghobo ke Talang. Musen-musen dalam kampung Talang tu, keluor ikut Padang Polo. Teghuih nyebeghang Jambatan Sayong untuk mengisi peghut kat Eira Tomyam. Dah kenyang, balik ngayuh ke Padang Changkat. Sampei semule ke padang Changkat jam 12.45 pagi. Ghasernye dekat 45km juge kayuhan aku malam tu.














Tukang Ghacun- Madzli, Waher & Yan

Kate deme, aku luluih! Boleh beli besika. Hehhh... Ye le tu. Aku takde modey lagi nih. Aku memang dah stim pun. Sabor je ler. Tunggu je le kot-kot ade tunggakan masuk dalam mase terdekat ni. Aku memang nak sambor satu ler. Ade juge xtbt yang boleh aku buat petang-petang. Haghap-haghap dapat le aku sebijik besika tu nanti. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment