Salam Pengenalan

Salam buat semua..Tiada apa yang istimewa tentang blog ini..Sekadar ingin berkongsi minat dan maklumat buat penggemar aktiviti luar macam aku ni...Tiade yang dalam rumah mahu pun yang dalam kelambu...hanye yang di luar rumah dan luar kelambu sahaje adenye...

Friday, January 29, 2010

This Week Night Riding


kemesraan t-rac & bos

Amin,Bee,Bos(naik motor)
Abg Tan,Aku & Yan(t-Rac
sedang ambik gambo..)


Semalam(Jumaat 29.01.2010) jam 8.30mlm..berkumpul lagi le aku dengan geng2 aku tu..Satu je tujuannye..Nak kayuh beskal..Kali ni aku bawak geng aku kayuh dari Manong-Simpang Tiga-Tanjong Belanja-Parit-Manong..Jarak dalam 50km je...Aku dan geng aku berjaye "pujuk" sorang lagi kawan untuk ikut kayuh..Aku bagi pinjam beskal Giant aku pade die..Bukan setakat beskal..helmet dan lampu pun aku bagi pinjam sekali..Bagi die syok dulu..
Malam tu berkumpul le kami..6 orang kayuh dan sorang ikut naik motor...(bos aku)....Mule kayuh kul 9.00mlm..Lambat sikit sebab nak pujuk member baru tu...(yang sebenornye nak meyakinkan bini dia....he...he...he...) Kami terus kayuh ke Simpang Tiga..Tekejut member yang baru kayuh tu sebab boleh sampai ke Simpang Tiga yang jaraknye 10km dalam mase 18minit je..die ingat tak boleh sampi pun....
Dari Simpang Tiga kami kayuh pulak ke Tanjong Belanja dan terus seberang melalui jambatan baru Kg. Belanja ke Parit..Jambatan ni untuk pejalan kaki dan kenderaan dua roda je..kete dan seumpamenye tak boleh lalu walaupun kete lembu atau kete kude....Kami singgah makan dan minum di Restoran Tomyam dekat dengan Jambatan Nordin..Bos belanje..(Tn.Hj.Rosli)..Makan mee Hailam dan order ayor ikut suke ati..Time kasih daun keladi bos....
Lepas makan kami terus kayuh balik ke Manong ikut laluan Copin Kiri-Teluk Perang-Semat-Manong..Laluan bebukit yang menegangkan urat keting..Tapi semue berjaye abiskan kayuhan termasuk geng baru..Lagi sekali geng baru kayuh tu tekejut dan respek kat diri sendiri walau pun urat ketingnye dah tegang...Boleh kayuh 50km walau pun kali pertame..Syok katenye..Ade le petande positif geng baru tu nak beli basikal..Abis kayuh dok menyembang sambil minum sampai kul 1.00 pagi..Balik rumah anak bini semue dah tido..Aku pun tepakse le menidorkan diri...zzzzzzzz.....zzzzzz....zzzzz...zzzzzz

No comments:

Post a Comment