Salam Pengenalan

Salam buat semua..Tiada apa yang istimewa tentang blog ini..Sekadar ingin berkongsi minat dan maklumat buat penggemar aktiviti luar macam aku ni...Tiade yang dalam rumah mahu pun yang dalam kelambu...hanye yang di luar rumah dan luar kelambu sahaje adenye...

Saturday, January 30, 2010

H2o


Yan minum ayor.....

H20=Air=Ayaq=Ayor....Aku biase sebut ayor..Ape yang aku maksudkan di sini ayor putih macam ayor sejuk, ayor mati, ayor mineral, ayor minuman dan sebagainye yang tiade perise..Ape yang melalut tentang ayor ni.....? Bukan le aku melalut...Manusia memerlukan sangat2 ayor dalam kehidupan..Nak mandi perlu ayor..Nak berbasuh perlu ayor..Nak memasak perlu ayor..Banyak le keperluan ayor ni..Yang lain2 tu lu pikir le sendiri..
Ayor ni juge adalah nikmat Allah yang tak terhingge...Jadi...jage le sumber ayor kite elok2...Jangan le pegi bekelah tu korang buang je sampah dalam sungai....Satu lagi aku nak pesan pade kawan2 yang pegi kayuh beskal tak bawak ayor...Jangan le rase diri tu hebat sangat..Negare kite ni panas..Bile kayuh badan berpeluh....Banyak le ayor yang keluaor dari badan...Maknenye banyak juge le ayor yang perlu diganti....Jadi...kene le minum ayor....Jangan le singgah kedai kopi asyik le minum teh ais,nescafe ais,milo ais dan seumpame dengannye...Bukan le tak boleh...Tapi, patut2 le.....Sok dah kene kencing manis baru menyesal...Sebab tu le aku peringatkan korang...Minum ayor banyak2 mase bekayuh dan sepanjang hidup.....Selamat bekayuh......Selamat minum ayor banyak2.......

No comments:

Post a Comment