Salam Pengenalan

Salam buat semua..Tiada apa yang istimewa tentang blog ini..Sekadar ingin berkongsi minat dan maklumat buat penggemar aktiviti luar macam aku ni...Tiade yang dalam rumah mahu pun yang dalam kelambu...hanye yang di luar rumah dan luar kelambu sahaje adenye...

Thursday, January 28, 2010

Kayuh di Thailand


(Sunset -Sonkhla


Anggota polis Thailand (Sadao)
Ingatkan buat road block..Rupenye ajak minum...he...he...he...

Bersame isteri2 Polis Thailand
minum ayor nyior mude..
Dah bekali-kali aku pegi kayuh beskal ke Thailand...Kali pertamenye aku pegi mase sambut Wira Negara yang berbasikal mengelilingi dunia iaitu Dato' Hasan Nawawi dan adiknye Ahmad Riduan..Lame dah..Tarikhnye pun aku dah tak ingat..Selepas tu aku pegi pulak xpdc Wang Kelian-Satun-Pak Bara-Hatyai-Bukit Kayu Hitam..Sekali lagi aku pegi dengan kawan-kawan mengayuh Wang Kelian-Satun-Sadao-Wang Kelian..Tahun lepas aku ikut pulak Kayuhan Pecah Lemak dari Kangar-Wang Kelian-Sadao-Hatyai-Padang Besar-Kangar..(best giler...syabas geng perlis..time kasih...kalau buat program ajak le lagi...) Baru-baru ni plak aku diajak geng Jitra (Jefri, Ai & The Gang-Red Flag Cycle) dengan ketua xpdc nye Abang Ron kayuh dari Bukit Kayu Hitam-Hatyai-Sonkhla-Hatyai-Bukit Kayu Hitam..Ape yang menarik pasal orang Thailand ni aku rase.....

1. Keramahan dan kemesraan deme..aku maksudkan bukan le pompuan yang boleh langgan
tuuu..maksud aku rakyat Thailand keseluruhannye..
2. Bilik ayor orang Thailand bersih..Singgah ajee di mane-mane pun..(pasar,stesen
minyak,restoran atau di rumah2 rakyat Thailand sepanjang jalan...)
3. Pemandu deme respek pade penunggang basikal...tak macam pemandu kat negare aku..
4. Tak sah kalau ke Thailand tak makan tomyam..memang sedap..makanan memang sedap..

Kalau ade sape-sape nak kayuh ke Thailand ajak aku.........

No comments:

Post a Comment